söndag 28 juli 2013

Mer Göteborgs-inspiration....Anjas Hill!

I Göteborg fick vi möjlighet att hälsa på Anja, med bloggen: Anjas Hill

Jag har träffat Anja två gånger förut och hon är i sig en inspirationskälla för många...
UNDERBARA RUM!
Och definitivt en av mina...

Hon blev "drabbad" av trädgård ganska sent i livet men gör det nu fullt ut! 
Så otroligt duktig och kunnig inom området
DETALJER!
Jag hade kunnat skriva ett inlägg till,
 om vikten av att ha träd i trädgården,
 För det har Anja...
INREDNING!
Hur många,
 Och hur vackra som helst!

Men,

 Näpp!!
HÄNDELSER!
Istället väljer jag att skriva om det som jag inspirerades till 1000 av hos Anja!
Nämligen...
DETALJER! Notera valvet i bakgrunden... Blir man nyfiken , eller? 
Inredning,
Detaljer,
Händelser,
Skapandet av rum,
och blickfång!
BLICKFÅNG!

Var man än går i Anjas trädgård så händer det något!
BLICKFÅNG!

Som Kruk-trädgården...
Det är ett rum i en trädgård men ändå inte!
BLICKFÅNG!?

Det är som att kliva in i ett rum på "riktigt"
Bara så mycket vackrare än ett inomhus :)

Helt Underbart! 

Och: JA, det var väldigt och mysigt att få hänga i hennes växthus igen!
Och om Smörgåstårtan och vinet smakade bra? 

Japp :) 



Tack snälla, 
För att vi fick komma!

PS. Nu letar vi för fullt efter: 



DS.


//Veronica




11 kommentarer:

  1. Nämen Veronica! Nu blev jag så mallig att jag snubblar...
    Tack själva och tack för ängeln - sådana beövs.../Anja

    SvaraRadera
    Svar
    1. ps
      "Drabbad" blev jag som sjuåring...
      ds

      Radera
  2. Okey då Anja!
    Men en riktig trädgårdsnörd ?

    SvaraRadera
  3. Så roligt att du besökt Anja! En av mina favoriter också! Har själv bara varit där på vintern men med hjälp av hennes fantastiska blogg och dina fantastiska bilder får jag en känsla av hur det är att tassa omkring där och utbrista oh och ah vid varje krök och blickfång och nytt "rum".
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  4. Lyckliga du som har fått besöka Anja och hennes trädgård!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Nu blev jag allt lite "avis, denna trädgården skulle jag också gärna besöka. Underbara bilder du bjuder på!
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Åh det ser fint ut!Jag har för mig att hon var med i AOT nyligen såg inbjudande ut o så läser jag hennes blogg såklart!
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  7. Så roligt att se dina bilder från Anjas trädgård! Verkar vara en fantastiskt fin trädgård! Tack för inspirationen!/ Titti

    SvaraRadera
  8. Hejsan igen!
    Paraplyalmen köpte vi från http://www.furetsplantskola.se/. Jag gör gärna reklam för denna fantastiska plantskola som kämpar hårt i konkurrens av de stora kedjorna.
    Efter denna sommarens visningar - jag har tre förbokade, större visningar i augusti, är det slut med det.
    Nästa år tar jag inte emot förbokade trädgårdsbesök. Om någon däremot rent spontant ringer/mailar och frågar tar jag ställning till den då.
    Så gulligt du skriver!
    /Anja

    SvaraRadera
  9. Precis så där skulle jag egentligen vilja ha, istället har jag en öppen trädgård - även om det är många växter i den. Men.....det jag vill ha är en frodig "djungel"- dock är vi två som bor här och man blir då tvungen att jämka sig lite. *fniss*

    SvaraRadera
  10. När jag läser Ulmus glabra tänker jag alltid på en liten vers i en barnbok - Majas alfabet. Det går liksom inte att stoppa hjärnan. Tack för minivisningen det verkar vara en fantastisk trädgård. Med Anjas information ovan ser jag att det får bli ett trädgårdsbesök där i augusti med trädgårdsamatörerna :-)

    SvaraRadera

Elegant Rose - Working In Background