tisdag 26 november 2013

Häng på Månadens favorit!! Här är min i sista stund...

Javisstja!

Nu är det verkligen hög tid att välja månadens favvo innan månaden är slut..... 

De nominerade är:
Lagerhäggen...
Och...
Taklöken! 
Nu måste jag välja en så...
Så, Nu väljer jag:

TAKLÖK!

 Jag har ju alltid varit svag för taklök...
 Alltid gillat det stilrena!

För de är ju som fullkomlig perfekta typ; Rosor...
...fast gröna :)
Ibland under sommaren så kommer det en blomma, 
växer rakt upp,
och slår sedan ut i det mest fantastiska ....
Vackrare än vackrast,
Ifrån någon av de små rosorna,
och efter det så dör just den....

...lilla taklöksrosen! 

Jag har nog alltid haft taklök planterad lite här och var men jag har inte hittat ett bra ställe för den förrän förra sommaren! 
Jag valde att göra en "Grusrabatt" runt vinrankorna och där trivs de... 

Visst är de fantastiska? 
Så enkelt,
Så vackert,
Så snyggt!

Min novembers månads favorit är,
givetvis och definitivt,

... Taklöken :)


Kram  och nu ser vi fram emot 1:a Advent!

//Veronica



11 kommentarer:

  1. Men ... vilket bra val! Och vilket bra ställe du hittat för den. Den verkar ju stortrivas. Jag har alltid beundrat taklök men har ingen själv. Har liksom inget ställe där jag skulle kunna ha den. Men oj så sugen jag blev. Visst är det väl konstigt att just den lilla delen som jobbat så med att producera en blomma dör direkt efter blomningen. Tragiskt, men så är livet för en taklök.

    Och så klart ska vi besöka varandras trädgårdar i vår / sommar. Det ser jag verkligen fram emot :)

    Ha en fortsatt skön vecka!

    Kram Anita

    SvaraRadera
  2. Visst är taklök fantastisk. Roligt att plantera den litet som du gjort.

    SvaraRadera
  3. Me like, och me har dödat ganska många. Grusrabatt kanske är grejen. Och du, jag har svarat på det där med träff inne hos mig. Styr upp det nu! Peka på oss med hela handen! Och kram!

    SvaraRadera
  4. Håller med dig om taklöken! Har satt en del på vårt berg och fler ska det bli! Härligt att det finns så många varianter och att de sprider ut sig så snabbt!

    (Alla trädgårdsbloggare/trädgårdsfantaster är så generösa och trevliga! Tack för din varma och gulliga kommentar hos mig! Vi bor nog långt ifrån varandra, men kanske dyker jag upp vid Öppna trädgårdar i sommar?! :-) )
    Kram Annika

    SvaraRadera
  5. En perfekt favorit du valt! Gillar också taklök och har den på flera ställen i trädgården, tyvärr gillar koltrastarna också taklök och roar sig med att dra upp dem och sedan får jag gå runt och pilla ner dem i jorden igen. Det är en del av charmen med att ha trädgård, det händer saker hela tiden/ Kram Titti

    SvaraRadera
  6. Utmärkt val! Det är en växt som lätt tas för given, men SÅ fin när man väl sett den :)

    SvaraRadera
  7. Ja, taklök i alla dess former är en härlig växt! Så du har rätt...men å andra sidan gillar jag ju det mesta!! *fniss*

    SvaraRadera
  8. Ett mycket bra val! Och jag råkar ju veta precis hur fin den rabatten är i verkligheten också :-)
    Kram!

    SvaraRadera
  9. Vilken härlig plats du valt till en otroligt tålig växt.
    Gillar verkligen taklök.

    Ha det gott

    SvaraRadera
  10. Bra val! Taklök är underskattad, så fin och tålig bara de inte får det för blött. Din grusrabatt måste vara rena himmelriket för dem. :)
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  11. Vaddå sista stund?! Mina inlägg med månadsfavoriter brukar värkas fram med bara några timmar kvar av månaden! Än är det lååångt kvar! ;-)
    Bra val, dock. Nu kom en tredje aspirant in i min tävling... =)

    SvaraRadera

Elegant Rose - Working In Background