torsdag 27 mars 2014

Måttfullhet med lite måtta, Tack !

Det är inte mycket av måttfullhet hos mig inte...
Det är typ "på" mest hela tiden...
Har svårt att göra saker som jag vill "med måtta"
Måttfullt?
Det gäller nog i nästan i allt jag gör...
Givetvis även i trädgården

"All in" - mest hela tiden!

Jag lixom fastnar i saker ,
verkligen, MÅSTE, göra vissa saker,
alltså inte måste för att jag måste,
utan för att jag verkligen vill...
...ni fattar va?
Måttfullt?
Alltså typ, ett beroende!
Tur att det är trädgårdsberoende ;)

Om jag en ljummen vårdag har bestämt mig för att rensa rabatter
så börjar jag så fort jag kan
och slutar inte förrän det är klart...

Kör på tills solen går ner!

Svetten lackar,
ryggen värker,
blåsor i händerna...

Har svårt att vara mittemellan,
- måttfull!
Måttfullt? 
Man brukar ju säga ju att att man fatta hur en ägare till en hund är genom att se vilken ras de har....
Jag har en Jack Russel Terrier ;)
Jag tror man även man kan fatta hur en ägare av en trädgård är genom att se vilken trädgård de har...
Eller?

Näe, måttfullhet är inte riktigt jag!

I höstas när allt var mörk och tråkigt lyssnade jag på ett avsnitt av Odla med P1  i mobilen
Sen lyssnade jag på ett till,
Och ett till...
Så fort jag hade möjlighet lyssnade jag!
I bilen,
På väg till jobbet,
Hem ifrån jobbet
när jag städade,
handlade,
Måttfullt? 
You name it!

Tillslut hade jag lyssnat mig igenom alla programmen som fanns att lyssna på,
alltså varje program som har sänts sedan typ 2006!
Och sen har jag börjat om igen...
Och Oj! vad jag har lärt mig ;)

Måttfullt? Näe inte riktigt va?
Måttfull?
Och nu hoppas jag verkligen INTE att solen lider av det minsta måttfullhet i helgen :)

Om ni vill kolla hur andra har tolkat temat Måttfullhet så kolla in på länksamlingen hos Hélena:
HÄR

Kram och ha det gott!

//Veronica

25 kommentarer:

  1. Ha ha ha härligt med fullt ös! Min Jacki var det 100 knyck på men de är ju även de härligaste soffpotatisarna när de väl vilar;)

    SvaraRadera
  2. *FNISS* Njae, någon MÅTTFULL person är de tingen större risk att jag är eller någonsin blir. Har ska det vara mycket av allt, gärna mer.....Fast ibland är man ju tvungen att begränsa sig, kan vara platsbrist, pengabrist, okunnighet eller nått annat trist - men det är inget jag tycker är kul precis!

    SvaraRadera
  3. Fantastiska bilder på ej måttfullhet! Din trädgård är helt fantastisk! Där skulle jag gärna botanisera med kameran! ;)

    SvaraRadera
  4. Underbara bilder. Måttfull är jag nog inte, mer fullt ös eller inget!

    SvaraRadera
  5. Älskar dina bilder från trädgården - frodigt och färgsprakande! Jag är också en On/Off-person. Det finns liksom inget mittemellanläge på mig heller.

    Kram

    SvaraRadera
  6. Du är så härlig i din beskrivning av dig själv.Rolig tolkning fick du till där.
    Kram.

    SvaraRadera
  7. Det är så härligt att läsa dina beskrivningar och bilderna från trädgården ser så fina ut. Jag har gått från att vara icke måttfull till att bli riktigt måttfull. Har en alldeles för liten trädgård idag och måste vara måttfull, annars kommer min trädgård likna en sillsallad som Gunnel Carlsson myntade. Ha en fin fredag!/Merja

    SvaraRadera
  8. Härliga bilder och rolig läsning. Ha det gott/Marika

    SvaraRadera
  9. Det låter som du är en rolig person. Inga döda punkter. Jag har nog inte samma driv, även om jag alltid (nästan) gör något. Planer har jag iallafall. När man börjar rensa, känner jag också att då vill jag bli klar - med den rabatten iallafall. Trevlig helg, som ser ut att kunna bli bra!

    SvaraRadera
  10. Jag älskar Odla i P1 - lyssnar på vägen till och hem från jobbet. Vilket bra tips att börja om från början igen när programmen är slut - "oroade" mig lite för vad jag då skulle ta mig till :D

    Och varför skulle det vara måttfullt i trädgården? Vem vill vara lagom, liksom ;)

    Kram och solsken
    //Linda

    SvaraRadera
  11. så frodigt och skönt! En plats att bara njuuuta av.

    SvaraRadera
  12. Trädgårdsberoende är nyttigt, jag har egen erfarenhet!
    Kram

    SvaraRadera
  13. Fatter? Absolutt! Kjør på :-)
    (Schnauzer-eier)

    SvaraRadera
  14. Kul inlägg! Känner faktiskt igen mig lite i din beskrivning och funderar på vilken hund som liknar mig...

    Ha en bra helg
    /Anette

    SvaraRadera
  15. Måttfull är ett ord som inte passar ihop med trädgårdsintresse - det är ett som är säkert!
    Hoppas du får en riktigt skön helg och massor med jord under naglarna:-)
    Kram!

    SvaraRadera
  16. ¨Vilket helt strålande tolkning!!!!! Kan bara inte bli bättre - jag håller verkligen med dig!
    Ha en omåttlig trädgårdshelg!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  17. Haha, härligt inlägg! Undra hur jag och en Field Spaniel är lika då:)) Men jag håller med dig likheter finns:))
    Ha en skön helg
    Kram Maria

    SvaraRadera
  18. Rolig tolkning och bra med självinsikt :) Den enda strävan jag har är att må bra själv och inte falla för omgivningens tyckande. Kan känna igen mig i din beskrivning, lite on/off. Åtminstone vet jag att när jag rensar eller kommit igång i trädgården så är det tanken - ja ska bara - som tar över.

    Hoppas du får en fin trädgårdshelg! Kram, Carina

    SvaraRadera
  19. :-) Tack för trevlig och underhållande läsning. Jag känner så väl igen mig. I alla fall när det gäller trädgården. Klockan ett idag fick jag tex för mig att jag behövde 750 kg jord. Nu är klockan fyra och jorden här hämtad och "skottkärrad" och har landat i kökslådorna. Fokus är visserligen bra men i morgon lär jag itne komma ur sängen... :-)
    Ha en härlig helg!

    SvaraRadera
  20. Jo, men så är det Veronica...att bara gå på när man fått för sig något...Härligt med sådana trädgårdsmänniskor!
    Ha en skön helg!
    hälsn
    AnnA

    SvaraRadera
  21. Jo, men så är det Veronica...att bara gå på när man fått för sig något...Härligt med sådana trädgårdsmänniskor!
    Ha en skön helg!
    hälsn
    AnnA

    SvaraRadera
  22. Känner jag igen mig eller känner jag igen mig :-) Helt klart en Jack Russel jag med!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  23. Älskar ditt inlägg! Underbart! Ja, och jag är hundägare och har en... tax! =oP
    Allt gott!
    /Katarina

    SvaraRadera
  24. Måttfullhet och trädgård måste var en trist kombo;-)))! Alldeles jättehärliga bilder från din sprakande trädgård - typ ;-)))!/Anja

    SvaraRadera

Elegant Rose - Working In Background