måndag 8 september 2014

Har jag inte en "Cottage garden" ????

Joo, jag trodde det...

Tänker så om trädgården!
Blommor, blommor,
galet med blommor...
...och färger!
Fast det är ju inte så,
Längre :)

Det är  häftigt!
Att man inte vet hur trädgården kommer bli
Att det är ett kontinuerligt skapande
Att det förändras...
...förbättras?
Trädgården är i ständig förändring,
på väg nånstans,
som jag inte vet :)

Det blir nästan aldrig som jag tror!

Det jag tycker bäst om
är nästan aldrig det jag trodde
jag skulle gilla mest...
...som Surjordsrabatten, som gjordes förra året:
varprojekt-nummer-2-check-en.html

Det var mannens rabatt, och jag har aldrig haft något emot den...
Absolut inte!! 
Men jag trodde väl aldrig att denna rabatt
i nästan, absolut skugga
skulle bli en absolut favorit...
En stor, favvo! 

Jag verkligen,
fullkomligt avgudar,
älskar
och är fullständigt tagen...
Och det häftigaste av allt är att det bara nästan är bladväxter!!
Nån enstaka hög blomstertobak och jätteverbena svävar däröver...
Ingen Cottage Garden nånstans, här inte...
Och...
...Jag Tok-Gillart :D


Kramar och häng nu med på Blooming Friday hos Hélena på fredag!!

Tema: Premiär !





13 kommentarer:

  1. Du har så rätt, surjordsdelen har verkligen blivit fin. Och på så kort tid!!! Så där är det väl inte så mycket cottage garden. Det är väl vid växthuset det är som mest cottage-känsla, eller hur?

    Ha det gott!
    /Ruben

    SvaraRadera
  2. Den är jättefin din surjordsrabatt! Inte kan man tro att den gjord förra året.
    Härligt med bladväxter.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Det är trädgård i ett nötskal som du beskriver och visst är det väl bra att man kan ändra sig. Jag älskar bladväxter, ser dem som stommen i trädgården och de andra, de blommande får vara uppstickarna. Kram Merja

    SvaraRadera
  4. Förbaskade blogspot, kommentarerna försvinner ju varje gång när mna loggar in sig :(

    Jaja, jag skrev att din surjordsrabatt är jättefin och ser ut att vara besläktad med flera av mina planteringar här i den skånska leran ;) Jag ÄLSKAR blad! Bladform, bladfärg... och Alunrot är en storfavorit även om jag inte vill erkänna mig att vara samlare av densamme :/

    SvaraRadera
  5. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  6. Surjordsrabatten är den finaste!
    / Teppi

    SvaraRadera
  7. För varje år som går blir blomningen mindre och mindre viktig för mig också. Trädgården kan vara minst lika fin utan blommor - det visar du med dina bilder idag. Vackert!
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Hejsan Veronica!
    Den formuleringen jag gillar bäst i detta inlägg är "Trädgården är i ständig förändring,
    på väg nånstans,som jag inte vet " - hajar du hur sant det är ? Du kan byta ut substantivet "trädgården" till ett annat substantiv...:-)! / Kram, Anja

    SvaraRadera
  9. Vilka fina bladväxter ihop, ibland eller ofta blir man förvånad, när man kombinerar eller tar till växter man aldrig tidigare drömt om att ha. Och det kan bli så bra!

    Ha det gott! Hälsningar Ewa :)

    SvaraRadera
  10. Ja, jag har ju sett din surjordsrabatt i verkligheten och kan intyga att den verkligen är fin! Precis i min smak:-)Vi stod där och beundrade den en väääldigt lång stund, har till och med en idolbild på den/ Kram Titti

    SvaraRadera
  11. Nu min fina har jag vågat mig på ett inlägg om ditt sagorike. ;)
    Puss på näsan

    SvaraRadera
  12. Det ser helt underbart ut med alla alunrötter och andra bladväxter. Tycker inte det är nån egentlig motsättning mellan mormorsträdgård och surjordsrabatt, olika rum, olika härliga växter, varför välja....

    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  13. "Det blir sällan som man tänkt sig" är ett alltid lika gångbart talesätt, men så bra det blir! Jag tokgillar också era planteringar :)

    SvaraRadera

Elegant Rose - Working In Background