torsdag 20 november 2014

Det bästa med november!?

Det är inte det lättaste att komma på något som är det bästa!

Inte i år i varje fall!
För nån gråare november har det nog aldrig varit!?
Brr! 

Så just idag,
så får jag nog säga att,
det bästa med november är; att jag kan mysa inne...

Göra det vackert inomhus!
Med en massa ljus,
pynta lite här och där,
göra vackra stilleben
med blandade attiraljer och blommor

I wish!

Det är just det!
Jag får aldrig till det, fullt ut!
Tycker det är supersvårt att få det så där snyggt
Så där...
...avslappnat och genomtänkt på det där sättet,
 så att det ser o-genomtänkt ut :)

Jag har en känsla av att bara för man gillar trädgård så tror alla att man vara superduktig på pyssel och knåp och dekorationer oxå!

Och, det är verkligen inte jag! 
Jag har försökt såklart
vill gärna, men,
-Näe, 
det blir aldrig riktigt bra!

Jag tycker alltid att andra får till det så snyggt men när jag försöker så blir det...
Inte bra! 
Det ser aldrig sådär nonchalant avslappnat ut :(

Nån gång har jag fått till det,
Och då blev det så här avancerat :)
En massa loppisfyndade silverljusstakar utställda på en bricka!

Kan ju lixom inte bli fel ;)

Näe,
Jag önskar en bok!
En med bilder
tydliga förklaringar och steg för steg information,
hur man gör...

...En Instruktionsbok!

Eller så släpper jag det och bara sitter inne i soffan och anser att det bästa med november är:
Läs vad alla andra som deltar i veckans Bloggen Friday anser är det bästa med november, Här

//Veronica



32 kommentarer:

  1. Superfin bricka med ljus, inget är fel. Man måste ju själv känna för det man gör och göra det på sitt sätt.
    Mys framför brasan, är toppen.
    Trevlig helg, kram Ewa :)

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  3. Se der, ja! Og krype opp i en stol nær peisen er ikke dumt...
    Avanserte inne-dekorasjoner er ikke meg heller. Det enkle blir best :-)

    SvaraRadera
  4. Jag känner igen det du beskriver och har samma syndrom både ute och inne, inne försöker jag inte ens. Och så har jag en betydligt allvarligare variant, dina bilder är ju stämningsfulla. Och du har massor med fina rekvisita att jobba med, jag är avis på ljusstakesamlingen.
    Stor kram till dig i novembermörkret
    Marta

    SvaraRadera
  5. Så snyggt med ljusstakarna på brickan. Tycker det ser jättefint ut det du gjort, heja dig.
    Ha det gott
    Kram Maria

    SvaraRadera
  6. Din ljusbricka är helt suverän! Tyvärr kan en kattfamilj aldrig ha sådant - jag vill inte ha svansfacklor ,-))!, men hos dig funkar det och är hur vacker som helst.
    Mitt handfasta råd om pyssel inför julen är den (ö?)kända tesen: Less is more! Uppriktigt sagt tycker jag inte att alla komplicerade stilleben i ett hem är så viktigt.De passar bäst i ett skyltfönster.
    Jag tror att om man har vackra bruksföremål med julanknytning så är de i sig något att ställa fram.
    Dessutom är du säkert alldeles "tillräckligt" duktig på att pynta och dekorera. Och, du kommer dessutom bli bara bättre och bättre med åren! Dessutom: Alla trädgårds-och inredningstidningar har just nu hur många tips som helst med steg för steg instruktioner! Äsch! Tänk så fint det är med en vas med lingonris i och en vacker ljusstake med vitt ljus i ? Eller en bricka med grön mossa, några stenar och några hyacinter. Måste det vara så himla tillgjort?
    Kram, Anja

    SvaraRadera
  7. Ja du det där med att pynta så det blir lagom är ju jättesvårt.Har en dotter som är en fena på att göra vackert runt om i sitt hem.Brukar tänka att hon ärvt det från mig och då borde ju jag med vara lika bra.Men nej då så är det inte.Vi får fortsätta med att mysa framför brasan .
    Kram/gunsan.

    SvaraRadera
  8. Tycker du lyckas alldeles utmärkt jag! Jättemysig stämning i dina bilder.

    Trevlig helg

    SvaraRadera
  9. Åja, Veronica, nu skall du inte vara blygsam. Du kan nog minsann!!!

    Ha det gott!
    /Ruben

    SvaraRadera
  10. Du behöver ingen bok alls, hittar du en ändå kan du gärna tipsa mig för jag behöver verkligen en i ämnet;))
    /Anette

    SvaraRadera
  11. Men allt som du visar på bilderna ovanför ljusbrickan då ... är det inte du som gjort dom? Dom är ju superfina. Tycker du kan jättemycket ... utan bok. Och brasan ser vääääldigt skön ut.

    Ha en fin novemberhelg!
    Kram Anita

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, Anita, det är jag som gjort dem men det ser alltid så uppstyltat ut. Jag tycker det är svårt att välja material och växter och få ihop det hela så att det blir sådär scnyggt!

      Radera
  12. Det kanske är skönt att du inte är övermänniska och får till precis allt lika snyggt som du lyckas ute i trädgården? Jag är heller ingen "piffare" men fortsätter ändå försöka. Åtminstone en krans och en bordskruka per år :)

    SvaraRadera
  13. Låter som en god idé att bara släppa och göra något du trivs med! Eller gå en match med prestationsångesten och 'bara' vara nöjd. Inte det lättaste alla gånger.. men med övning kommer färdighet. Och att det inte kan bli fel med ljus på bricka... Hmm.. 'någon' opiffig har ju sett till att köpa in och få hem alla ljusstakarna, liksom brickan ;)

    Ha en skön helg! Kram, Carina

    SvaraRadera
  14. Jag tycker allt ser jättefint ut, i synnerhet ljusbrickan, enkel och elegant. Jag tror att man är väldigt hård mot sig själv när man gör något och är aldrig nöjd, men bara att göra något med händerna räcker för mig.. Ha en fin helg. Carita

    SvaraRadera
  15. Snyggt med brickan med alla ljus!
    Må så gott!

    SvaraRadera
  16. Precis så! Jag kunde inte formulerat det bättre själv. Skillnaden är dock - att du har lyckats! Det ser jättemysigt ut på dina bilder.

    SvaraRadera
  17. Känner igen mig men tänker att övning ger färdighet och jag vill ju inte lägga så mycket tid på pynt inne när jag kan vara ute och ha roligt i min trädgård istället - alltså blir det ibland bra och andra gånger ok och så får det vara! Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  18. Äh, man ska inte ta pyntande så allvarligt. Jag pyntar så jag är nöjd, andra är säkert bättre på att få ihop det så där tjusigt, men jag är nöjd med hur det är hos oss. Snygga ljus på bricka kan aldrig bli fel. Önskar dig en fin helg!
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  19. Jeg synes du er flink til å dekorere :) Men du setter fingeren på det - jeg elsker hagen, men synes ikke inredning/dekorering inne er så veldig moro. Så det trenger tydeligvis ikke alltid være en sammenheng:)

    SvaraRadera
  20. Är det kanske så att du är lite väl självkritisk? Jag tycker själv det är svårt att efterlikna de där fina inredningstidningarna men det är kanske inte meningen att jag ska ha det så heller. Lite mer personligt och hemtrevligt är inte fel.

    Hoppas du har det mysigt nu :).

    Kram

    SvaraRadera
  21. Åhh härliga bilder! Ja vi får mysa inomhus nu när detta grådask är utomhus...usch!
    Önskar dig en skön och härlig helg!
    Kram Titti

    SvaraRadera
  22. Men hallå! Det ser ju jätte fint ut! Gillar verkligen brickan med ljusen:)
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  23. Haha känner igen mig i din beskrivning! Kanske är jag egentligen en minimalist? brukar jag tänka. Kanske tycker jag bara att det där överpyntade är fint på andras bilder? Det blir ju så himla besvärligt att städa också ;)
    Ha det gott och ta det lugnt!
    //Ulrika

    SvaraRadera
  24. Din ljusbricka är riktigt härlig. Underbar samling. Visst kan man misslyckas med en ljusbricka tex om stakarna saknar röd tråd. Less is more.
    Fin helg
    Anette

    SvaraRadera
  25. Ljusbrickan hade fått mig också att mysa inne men jag gräver och gräver.
    Snart skall jag mysa inne.
    Allt väl annars?
    Ha det gott
    Annika

    SvaraRadera
  26. Jag tycker du fått till det jättefint! Så några större problem med att dekorera inne, det tror jag inte du har!!
    Själv är jag galen i att "pynta" och får istället ta bort saker hela tiden eftersom jag egentligen är "minimalist". Det konstiga är att när jag städat och bytt och flyttat runt alla prydnassaker, då ser det riktigt bra ut. Men...så går det några veckor och då upptäcker jag att jag ställt fram en del grejor igen! Jag kommer ibland på mig själv att jag går runt med en massa saker i händerna och funderar på vad jag ska ställa dom - TROTS att jag någon vecka tidigare flyttat dom till en hylla i förrådet!! Kan liksom inte låta bli. Problemet är att förmodligen att jag gillar ALLA min saker - och har för mycket.
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  27. Jag är inte så mycket för pynt som känns som.. pynt. Känner igen mig i att söka efter den där känslan av självklarhet, utan ansträngning liksom. Engelskans effortless, liksom. Det kan vara svårare att få ting att prata väl med andra ting än växter med andra växter...Dina ljus på brickan är på pricken vad jag tycker om. Väldigt vackert! Jag knycker idén... =oP
    kram
    Katarina

    SvaraRadera
  28. Dette var veldig gjenkjennelig. Man skal da ikke være "flink" til alt. Og hva er flink?? Det handler om å hygge seg med det man gjør. Fine brikken med lysende stemning:) God sønag.

    SvaraRadera
  29. Du är inte ensam om att inte gilla pyssel och knåp, samma här. Därför låter jag helst bli eller också blir det något rakt upp och ner. Men tycker att du är lite väl självkritisk av bilderna att döma.
    Kram

    SvaraRadera
  30. Såg din fråga... Ja den är fotad i nån liten miniträdgård i Sigtuna. Tror det var den gamla kyrkträdgården eller något liknande. Därför gissar jag att det helt enkelt är en kardborre en sån man kardade ullen med för länge sen. Men jag har ingen aning :)

    Kram

    SvaraRadera
  31. Tycker det ser snyggt ut jag!
    Kram Hélena

    SvaraRadera

Elegant Rose - Working In Background