måndag 1 maj 2017

Tänk att få bli sedd...

...om än bara för en liten stund :) 

Vet ni,
dagens ämne i Blooming Friday är "JAG"
Alltså temat är inte jag utan det jag älskar :)

Älskar English Style och Cottage Garden

Hade älskat att skriva en fredagsblogg
om den trädgårdsstilen som ligger mig varmast hjärtat!
Och vad sjutton händer? 

Blir påmind om temat i går (Tack Anja!)
när jag är på tjänsteresa i Göteborg och nu,
fredagskväll är jag precis hemma

Hinner inte, 
orkar inte,
och i morgon hägrar en försommarträdgård som jag inte sett på hela veckan :) 

Vad gör man? 
Jo;
länkar mitt sista inlägg,
den handlar om min crush for the English Style :D

In action!
Ibland får man faktiskt bli stolt 
trots Jantelag och allt!
Man ska inte tro att man är Någon... 
...men Någon, är vi allihopa! 

Kanske märkligt att jag känner som jag gör?
Bloggar varje vecka,
publicerar inlägg, efter inlägg! 

Men det är nå´t helt annat,
när nå´n annan trycker på Publicera-knappen :) 
Charlottes bild
I slutet på augusti,
en vacker varm dag,
kom Charlotte på Gardenflow hit!
Vad gör man inte...
Snackade lite,
Frågade lite,
och fotade...
...Inte lite :D  

Förra veckan publicerade hon ett
alldeles, alldeles,
fantastiskt blogginlägg
om trädgården!

Hur i helskotta kan man få ihop;
Så mycket klockren text;
Så mycket "mitt i prick" 
bara genom att snacka och fota lite? 

Jag säger bara: 
Begåvning! Big Time! 

Om ni inte spanat in hennes blogg så gör det!!
Känns lite som en lyxigt magasin...
...lyxigt känns det oxå att få ett helt reportage
 publicerat på nätet

Nyfikna??
Om ni inte läst det så gör gärna det!!

Tack Charlotte <3 

//Veronica

20 kommentarer:

  1. Finfint fick hon till det 👌🏻

    SvaraRadera
  2. Hej Veronica!
    Vilket fint reportage Charlotte har skrivit om er trädgård, och fina bilder visar upp en vacker trädgård. Njut och var stolta, det är ni värda.
    Ha det fint /Marika

    SvaraRadera
  3. Låter fantastiskt att få se sin trädgård publicerad genom någon annans ögon. Ska kika på reportaget - tack för tipset.

    Ha det gott! Carina

    PS. jag har inte kunnat kommentera hos dig under ett par veckor. Det kommer bara upp en blank ruta som inte går att skriva i...

    SvaraRadera
  4. Grattis till ett jätte fint reportage och inspirerande bilder!!!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  5. Oj så roligt att någon vill komma och göra ett så fint reportage med bilder från Er fina trädgård.Det är även roligt när man får uppskattning från någon utifrån som gillar ens kreativitet i trädgården det gör att man får väldigt bra energi av det.Ha det gott/Margareta

    SvaraRadera
  6. Men tack gulle vad snällt sagt. Det var en ynnest att få göra det. Ett sådant driv och lust för trädgård som ni har är inspirerande även för en redan frälst. Att få se och uppleva hur mycket trädgården kan betyda. Och er trädgård som är som en sagovärld med lyckopiller. Tack för att jag fick göra det. Puss o kram

    SvaraRadera
  7. Vilket fantastiskt fint reportage av en engagerad och duktig reporter/person.

    Kram, Anja

    SvaraRadera
  8. Jaaa, alltså, vad säger man. Hon är fantastiskt duktig!
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  9. Jag läste artikeln, bättre än den som AoT skrev. Kul!
    Kram

    SvaraRadera
  10. Så bra skrivet, en del är ju födda med skrivandets gåta, så svårt att få till ibland tycker jag. Man får inte fram i ord vad man vill ha sagt. Ha det fint. Carita

    SvaraRadera
  11. Det är roligt att uppleva sin trädgård genom nån annans lins och med nån annans ord. Nu ska jag läsa hennes inlägg.
    Allt gott
    /Anette

    SvaraRadera
  12. Håller med dig om att det är spännande att se sin trädgård genom andras "ögon" :) Ska genast läsa hennes blogg. Har stora problem med min dator men ska verkligen försöka att komma in på hennes blogg också :) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  13. Men åh, vilket fantastiskt inlägg/reportage! Och vilken trädgård ni har, helt fantastisk den med!

    Kram GUnilla

    SvaraRadera
  14. Ett fantastiskt reportage av en fantastisk trädgård!

    Tjingeling,
    Monica

    SvaraRadera
  15. Så kul och hedervärt! Charotte är en jätteduktig fotograf och hon vet hur vinklarna ska tas
    Bästa lön för mödan.
    Trevlig helg nu / Luna

    SvaraRadera
  16. Ett underbart härligt reportage av en kunnig person - men vilket material hon hade att skriva om! Er fantastiska trädgård som nog är det närmaste man kan komma en "Cottage Garden" i engelsk stil. Grattis!!
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  17. Helt rätt att länka! Det var toppenroligt att få läsa hennes beskrivning av er och er trädgård!

    SvaraRadera
  18. Noen er vi alle, ja! Bra sagt :)
    Cottage Garden er min favoritt også.
    God søndag!

    SvaraRadera
  19. Jättefint! Grattis och tack för länken! Man hinner inte med allt men nu har jag läst och förundrats av er vackra trädgård och det fina reportaget.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  20. Helt fantastiskt skrivet! Jag bara njöt när jag läste det. Ett av dom bästa reportage jag läst och det stämmer ju så bra för er trädgård är ju verkligen fantastisk. När jag såg temat så var den första blogg jag tänkte på din. Sanda Cottage, så mycket mer English style blir det ju inte.

    Kram Anita

    SvaraRadera

Elegant Rose - Working In Background