måndag 23 april 2018

Vilken helg det blev...

...och vilken skillnad!

24 grader i lördags och 6 grader i dag
Verkligen kontraster!
Det är nästan så jag känner mig lurad ju! 

Eller kanske inte ändå?!
Ska såklart tänka;
fick en Quick Peak <3

Vad härligt det kommer att bli :) 

Det har kommit upp jättemycket grönt under helgen...
...från små blad till helt,
eller,
nästan helt;
Utslagna tulpaner

Lunden levererar...
...och, 
trädgården börjar få struktur igen!

Och faktiskt, 
så kändes det oxå härligt
med regnet som kom i eftermidax,
Det första sen förra året tror jag! 
Nackdelen är såklart: 
de typ, överblommade krokusen ger upp...
...lägger sig som blöta slamsor!
Nysroten har kommit upp och har än så länge inte blivit uppäten av...
...de här! 
Av nån märklig anledningen så samlas det här gänget alltid på våren i randgräsen! 
Bara att gå och skörda lixom :) 

Och sen då?
Vad jag gör med dem??
Det veeet ni ;) 

Spana in vad andra trädgårdsbloggare skriver om på TrädgårdsFägring...
...en samlingsplats för oss trädgårdsnördar :)


//Veronica 

11 kommentarer:

  1. Hej Veronica!

    Ser jättefint ut hos dig! Snabba växlingar i vädret ja, läste att vi haft det varmaste dygnet på 16 år nu i april.

    Vi fick också lite regn i går, nyttigt på alla nygödslade planteringar.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Så härligt det är med värme det behöver man efter en lång vinter.Trist med Sniglar i din fina trädgård.Ha det gott/Margareta

    SvaraRadera
  3. Hej Veronica!
    Ser härligt ut hos dig, vilken förändring det blir med sol och värme. Regnet kom i skurar igår, och det var bra. De där luringarna finns hos mig också, inte kul, men hellre de än stora sniglar.
    Ha det fint /Marika

    SvaraRadera
  4. Så vackert i din trädgård och jag gillar allt ditt roliga pynt överallt, så himla fint och helt i min smak !!
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
  5. Mmm... härliga dagar i helgen :) Är också glad för regnet och den lite lägre temperaturen. Känns som regnet kommer ge skjuts samtidigt som lägre temperatur håller tillbaka lite. Man måste ju hinna njuta också... :)

    Kram, Carina

    SvaraRadera
  6. Randiga snäckor i randigt gräs, det är väl uträknat i naturen. Så fint och välstädat ni har det. Jag har inte hunnit nånting i rabatterna här. Plantorna tar all tid, men nu börjar det bli kris.
    Kram
    Anette

    SvaraRadera
  7. Oj, oj, oj ... det ser ljuvligt ut hos dig. Så bra att dom små marodörerna gillar randgräset. Hos mig brukar mördarsniglarna älska narcissbladen, bara att gå dit och "skörda".

    Ha en fortsatt skön vecka!
    Kram Anita

    SvaraRadera
  8. Hejsan Veronica!
    Jo, jo. Snäckorna har bara ruskat av sig kylan och snön och är alerta igen. Och väderkontrasterna är ju som april är: Rena skämtet!
    Vårregnet har du fått och se det som en gåva från ovan. Vårregnet är det absolut mest trädgårdsberikande regn.
    Ha det superduper och "simma" lugnt!
    Kram, Anja

    SvaraRadera
  9. Så snyggt det har blivit av den nya rabatten som du gjorde om och städat och klart ser jag. Ni har ju en underbar trädgård enligt mig, en favorit. Ha det fint. Carita

    SvaraRadera
  10. Växten du fick är en fläckig munkhätta, Arum maculatum

    SvaraRadera
  11. Va fint det är hos er, lunden ser verkligen ljuvlig ut!
    Kram Nora

    SvaraRadera

Elegant Rose - Working In Background